レストランスタッフの仕事

■朝礼

目標:1日の仕事内容を聞いて、何をすればいいか理解することができる

Objective: To understand what to do by listening to the tasks for the day.

input & output

1.朝礼では、朝のあいさつをして、その日の予約、宿泊客の情報、申し送りをスタッフで共有します。予約とテーブルなどの予定と担当者、責任者が発表されます。

 During the morning meeting, the morning greeting is given and the day's reservations, guest information, and offers are shared with the staff. The schedule of reservations and tables, etc., and who is in charge and responsible for them will be announced.

 

1)山田さんと田中さんの話を聞いて、内容をメモしてください。

Please listen to Mr. Yamada and Ms. Tanaka and take notes on the content.


山田さん Mr. Yamada

田中さん Ms. Tanaka

2)山田さんと田中さんの話のメモを見ながら、確認のために内容を話してください。

Please go over the notes of Mr. Yamada and Ms Tanaka's talk and talk about the content for confirmation.

 

3)次のA〜Fの文を読んで、正しいものに○をつけてください。

 Read the following sentences A-F and circle the correct one.

 

A(   )本日、朝食ブッフェをご利用になる宿泊のお客様は30名です。

B(   )1から5番のテーブルには、ご宿泊以外のお客さまをご案内します。

C(   )本日は車椅子をお使いになるお客様はいらっしゃいません。

D(   )宿泊者以外のお客様は、A席からG席にご案内します。

E(   )本日は入れ替えはありません。

F(   )本日はオムレツの提供はありますが、パンケーキの提供はありません。

 

A (    ) There are 30 overnight guests staying at the breakfast buffet today.

B (    ) Tables 1 to 5 are reserved for non-guests.

C (    ) There are no guests using wheelchairs today.

D (    ) Non-guests will be shown to tables A to G.

E (    ) There will be no change of seats today.

F (    ) Omelettes will be served today, but not pancakes.

 

task

2.勤務するホテルの朝礼について、以下の質問に答えてください。

 Please answer the following questions about the morning meeting at the hotel where you work.

1)朝礼はいつも何時からどこで行われますか。

At what time and where does the morning meeting always take place?

 

2)朝礼では、だれが何について話しますか。

 Who talks about what in the morning meeting?

 

3)実際の朝礼で発表されたことについてメモをもとに報告してください。

 Based on your notes, please report on what was presented at the actual morning meeting.

Reflection

3. 学習と活動を振り返りましょう。

 Reflect on your learning and activities .

 

1)学習目標の「1日の仕事内容を聞いて、何をすればいいか理解することができる」は達成できましたか。「できなかった」場合、どんなことができませんでしたか。

Did you achieve the learning objective 'To understand what to do by listening to a day's work flow'? If 'not', what were you unable to do?

 

2)新しく学んだ語彙や表現を書いてください。

 Write down newly learned vocabulary and expressions.

 

3)同じトピックで、できるようになりたいことを書いてください。そして、そのためにしたい活動を書いてください。

On the same topic, write about what you would like to be able to do. Then write about the activities you would like to do to achieve this.